hlavní strana mimořádné zastupitelstvo MO = dálnice přes Prahu 6 alternativní řešení další info názory
Břevnov

Alternativní řešení - vyvážený dopravní systém

<<předchozí    obsah    1     2     3     4     5     6    další>>

Rozvoj veřejné hromadné dopravy - strategie

Zrovnoprávnění příměstské železnice - zřídit průjezdný model příměstské železnice hlavním nádražím
Aby mohla příměstská železnice konkurovat kvalitou přepravních služeb individuální automobilové dopravě, je nezbytné propojit její linie mezi sebou přes širší centrum. Průjezdný model je nezbytný pro přepravu mezi bydlištěm v regionu a širším centrem města, kde je nejvíce cílů všech cest (pracovní příležitosti, úřady, obchod, školství, kultura, volný čas). Z toho vyplývá, že příměstská železnice musí umět klienty po širším centru města rozvést. Tyto cesty by měly být s minimálním počtem přestupů. Ideální je jeden přestup v místě bydliště z místní dopravy, z parkoviště P+R (auto, bicykl) na příměstskou železnici a pěší docházka v metropoli za cílem. Nevadí delší „nadstandardní pěší docházka“ kvalitním městským interiérem. Pokud dochází k přestupu v Praze, měl by být co nejkratší a co nejjednodušší, nejlépe systémem „hrana-hrana“.
Inspiraci lze hledat v realizovaných a úspěšně fungujících průjezdných systémech příměstské železnice všech větších západoevropských měst (S-Bahn Frankfutr, München, Stuttgart, RER v Paříži), nebo v nejnověji připravovaném programu Cross-rail v Londýně. Průjezdný model příměstské železnice je uplatněn i v konceptu územního plánu velkého územního celku (ÚP VÚC) pražského regionu.
Obnovit původní a zřizovat nové zastávky, zejména přestupní na metro a tramvaj
Pro životaschopnost příměstské železnice je třeba na vhodných místech zřídit nové a obnovit zrušené zastávky. Nejdůležitější jsou samozřejmě ty s možností přestupu na metro a tramvaje. Proto je naprosto nepochopitelné, že Nové spojení nepočítá na Krejcárku s přestupní zastávkou na tangenciální tramvajovou trať Ohrada – Palmovka. Zřízení zastávky Krejcárek znamená pouze dílčí úpravu nového spojení bez zásahu do hlavních kolejí vedených tunely pod Vítkovem na Hlavní nádraží.
Nezpochybňovat příměstskou železnici Praha – letiště - Kladno
Dopravní spojení Kladna (cca 70 000 obyv.) s centrem Prahy je nutné řešit kapacitní ekologickou železniční veřejnou dopravou. Toto spojení musí být podle nejnovějších evropských trendů přímé a bez přestupů, jinak nebude konkurenceschopné individuální automobilové dopravě. Tato příměstská železniční linie bude schopna při dodržení určitých kvalitativních standardů (např. jízda vsedě většiny cestujících) bez problémů dopravně obsloužit i ruzyňské letiště. Při uvažovaném průjezdném modelu příměstských železničních linek se z letiště bude možno dostat na hlavní nádraží k dálkovým vlakům IC a EC. Technické řešení trasy (od kolejiště po vozidla) výrazně zlepší hlukové poměry v okolí tratě oproti dnešku, i když bude provoz intenzivnější. V exponovaných úsecích Dejvic se počítá s podpovrchovým vedením trasy.
Prodloužit na letiště v Ruzyni trasu metra A je velký omyl neboť metro nevyřeší přímou obsluhu Kladna, nenabídne klientům letecké dopravy patřičný standard přepravy, neumožní v budoucnu přímý kontakt na dálkové vlaky
Revidovat koncepci rozvoje metra
Nepokračovat v další výstavbě „těžkého metra“ na trasách „A, B, C“ Trasy metra A, B, a C (vč. prodloužení do Ládví) je možno považovat za vývojově ukončené. Další jakékoliv prodlužování tras je ekonomicky neúnosné, ledaže by byly trasy rozvětveny a dále vedeny po povrchu (Mnichov).
Trasu „d“ nahradit flexibilním systémem na bázi „lehké kolejové dopravy“ Pro trasu D je třeba najít novou filozofii. Trasa má v územním plánu dvě chyby. Na jihu má být vedena mimo těžiště osídlení a na opačném žižkovsko-libeňském konci nemá komu sloužit. Jedním z možných řešení je flexibilní systém Tram-Train známý z Karlsruhe. Tzv. duální tramvaje by plošně obsluhovaly obytné celky od Modřan po Krč formou tramvajového pouličního provozu a pro rychlou přepravu do širšího centra by sdílely železniční dopravní cestu z nové zastávky Kačerov, přes nádr. Vršovice na Hlavní nádraží (a v budoucnu dále do vytipované lokality).
Odmítnout prodloužení „těžkého metra“ trasy „a“ na letiště v ruzyni Metro nevyřeší obsluhu Kladna, nenabídne klientům letecké dopravy patřičný standard přepravy, neumožní v budoucnu přímý kontakt z letiště na dálkové vlaky IC a ICE na Hlavním nádraží. Konec trasy metra A na Vítězném náměstí (Dejvická) je systémově ideální. Stanice metra je snadno dostupná a ve spojení se stanicí Hradčanská je návazná veřejná doprava tramvajemi a autobusy (kromě kladenských) přiměřená. Tramvaje na Červený Vrch a Petřiny plně postačují a dobře plošně obsluhují obytné celky. Prodlužovat tam metro je plýtvání veřejnými prostředky.
Výrazně rozvíjet tramvajové tratě konvertující k lehké kolejové dopravě (LRT)
Jako kapacitní napáječe metra shopné plošně obsloužit území Jedná se zejména o nové tramvajové tratě do Bohnic, Čakovic, Malešic a oblasti Modřan a Hodkoviček. Některé tratě jsou v Územním plánu, ale město váhá je zřídit (Bohnice).
Jako tangenciální propojení mezi městskými čtvrtěmi Jedná se o zcela nové trasy. Nejdůležitější je tramvajová tangenta Dejvice – Bohnice – Kobylisy, která ladí s vyváženým dopravním systémem. Nové je tangenciální propojení Pankráce a Smíchova v přirozenější poloze mostu u Podolské porodnice.
Doplnit zrušené tramvajové tratě v centru Jedná se o dlouho a zbytečně odkládaný návrat tramvají na Václavské nám., Příkopy, ul. 28. října a Národní třídu a o trasu okolo Hlavního nádraží, nejlépe Opletalovou ulicí.
Doplnit síť o další vhodné tratě V úvahu přichází např. námět na zavedení tramvaje do pěší Dejvické ulice. Toto řešení by zatraktivnilo centrum Dejvic, zlepšilo dostupnost území vč. dostupnosti Úřadu MČ Prahy 6 a pomohlo by i zjednodušit provoz na křižovatce Prašný Most bez nutnosti mimoúrovňové křižovatky.
Preferovat nekolejovou veřejnou dopravu
Obnovit některé povodňové vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy
  • Autobusy preferovat na světelných křižovatkách
  • Zřizovat zastávky v jízdním pruhu a zřizovat zastávkové mysy

nahoru <<předchozí    obsah    1     2     3     4     5     6    další>>


webhosting: