| Hlavní strana
Seznam tiskových zpráv:
- Tisková zpráva 24. 11. 2005
Primátora Béma nezajímá názor 1 500 občanů z Prahy 6 Přidat názor
Tisková zpráva Občanského sdružení Wuchterlova; Občanského sdružení Eko Břevnov; Občanské iniciativy Letná - Bubeneč
V Praze dne 24.11. 2005
Primátora Béma nezajímá názor 1 500 občanů z Prahy 6
Zastupitelé hlavního města Prahy dnes schválili rozpočet města na příští rok. Schodkový rozpočet obsahuje i položku Městský okruh Špejchar - Pelc-Tyrolka. Přestože vedení město neví, jak tunel v délce 6 kilometrů, který výrazně zhorší životní podmínky občanů na Praze 6, v ceně 30 miliard financovat, schválili zastupitelé 200 milionů na pokračování přípravy tohoto kontroverzního projektu.
Občanské iniciativy na Praze 6 již několik měsíců upozorňují veřejnost i politiky na negativní stránky záměru pokračovat ve výstavbě Městského okruhu v severozápadní části Prahy. Proto se také dnes zúčastnili projednávání rozpočtu hlavního města na příští rok a zastupitelům přednesli hlavní ekonomické argumenty proti realizaci projektu.
Vedení města ještě před rokem tvrdilo, že severozápadní úsek Městského okruhu bude stát 20 miliard korun. Letos bez jakéhokoli vysvětlení mluví již o 29 miliardách potřebných pro tuto stavbu. Město si již několik let za sebou může do rozvoje dopravy (včetně rozvoje MHD) dovolit investovat 5 miliard korun ročně, má 32 miliard dluhů a nemůže se vyhnout investici minimálně 9 miliard do rekonstrukce ústřední čistírny odpadních vod.
Výstavba Městského okruhu v úseku Myslbekova - Pec-Tyrolka je proto zcela nad finanční možnosti města a hrozí, že za několik miliard budeme mít v Praze desítky let nefunkční torzo.
Primátor Bém ve své reakci na vystoupení zástupce občanských iniciativ Petry Kolínské popřel fakt, že výzvu požadující pozastavení výstavby Městského okruhu podpořilo svým podpisem 1500 občanů Prahy 6 (viz praha6.ecn.cz). "Primátor Bém při svém odvolávání se na vůli občanů také zapomněl na to, že právě na Praze 6 odmítli lidé kandidátku ODS Marii Kousalíkovou a zvolili si za senátora Karla Schwarzenberga, který mimo jiné podpořil požadavek občanů na pozastavení výstavby Městského okruhu," komentovala vystoupení primátora Petra Kolínská.
Kontakt pro novináře:
Petra Kolínská
tel.: 776 55 20 22
petra·kolinska(zavinac)ecn·cz
- Tisková zpráva 14. 11. 2005
Zastupitelé ODS a ČSSD - lhostejnost k názorům veřejnosti Názory: 1/přidat
Tisková zpráva občanských sdružení EKO Břevnov, Wuchterlova, Občanské
iniciativy Letná - Bubeneč a Ochranného sdružení nájemníků Prahy 6.
V Praze dne 14.11. 2005
Zastupitelé ODS a ČSSD - lhostejnost k názorům veřejnosti
Zastupitelé koalice ODS a ČSSD na Praze 6 během mimořádného jednání o problematice Městského kruhu neodpověděli na připomínky občanů a dál prosazují stavbu, která vážně poškodí centrální oblast Prahy 6.
Ani občané, kteří vytrvali až do konce pátečního jednání mimořádného zastupitelstva v půl jedné v noci, se nedočkali od zastupitelů ODS a ČSSD odpovědí na vážné otázky a výhrady, které se týkají plánované výstavby Městského okruhu v úseku Strahovský tunel - Pelc-Tyrolka.
Vedení radnice MČ Praha 6 si na jednání, kterého se zúčastnilo přes 400 občanů, pozvalo projektanty a politické reprezentanty hlavního města, ale ani starosta Chalupa, ani zástupkyně starosty, která odpovídá za dopravu na Praze 6, J. Trnková nereagovali na žádný z předložených argumentů.
Všechny návrhy iniciátorů výzvy (1) i kompromisní návrhy Evropských demokratů byly zamítnuty. "Rok před volbami je to pro občany Prahy 6 důležitá zpráva - zastupitelé ODS a ČSSD odmítli mj. i žádost, aby na internetu a v informačních kancelářích byly k dispozici podrobné informace o počtu aut v ulicích a o tom, v jakých ulicích a o kolik jsou překračovány limity znečištění vzduchu," komentovala výsledek jednání Petra Kolínská se sdružení Wuchterlova.
Iniciátoři výzvy se do konce roku obrátí na zastupitele hlavního města Prahy. Ti totiž při schvalování rozpočtu na příští rok rozhodnou, zda bude město investovat do problematického úseku Městského okruhu.
Všechny důležité informace k problematice Městského okruhu: http://praha6.ecn.cz.
Poznámky:
(1) Návrh usnesení k velkým silničním stavbám na území Prahy 6 - viz příloha
Přílohy:
Kontakt pro novináře:
Petra Kolínská
tel.: 776 55 20 22
petra·kolinska(zavinac)ecn·cz
- Tisková zpráva 9.11.2005
Zastupitelé rozhodnou o budoucnosti Prahy 6 Přidat názor
Tisková zpráva občanských sdružení EKO Břevnov, Wuchterlova, Občanské
iniciativy Letná - Bubeneč a Ochranného sdružení nájemníků Prahy 6.
V Praze dne 9.11. 2005
Zastupitelé rozhodnou o budoucnosti Prahy 6
Zastupitelé Prahy 6 čeká tento pátek jedno z nejdůležitějších hlasování. Přes 1 500 občanů je požádalo, aby ochránili centrální část Prahy 6 před obrovským nárůstem automobilové dopravy a požadovali zastavení výstavby Městského okruhu v této městské části.
Mnozí obyvatelé Prahy 6 jsou znepokojeni plány na výstavbu Městského okruhu v úseku Malovanka - Pelc-Tyrolka a s tím související výstavbou dalších komunikací (Břevnovská radiála; obchvat Evropská - Svatovítská). Tyto kapacitní silnice totiž přivedou do ulic centrální části Prahy 6 nové desetitisíce automobilů, a tak výrazně zhorší kvalitu života v městské části, která je dosud v kontextu Prahy považována za jednu z nejluxusnějších.
Iniciátoři svolání mimořádného zastupitelstva doufají, že konkrétní argumenty, které zastupitelům předložili, jsou natolik přesvědčivě, že základní návrh na pozastavení výstavby Městského okruhu do doby dokončení severozápadní části silničního okruhu bude schválen.
"Oficiální údaje říkají jasně: Městský okruh přivede na hustě obydlených částí Břevnova a Dejvic desítky tisíc automobilů a lidé, kteří si koupili nebo právě kupují od městské části byty, budou muset strpět instalaci protihlukových oken a zařízení pro nucenou výměnu vzduchu. Investor nevylučuje ani změnu bytové funkce na nebytovou," říká zástupce občanských iniciativ Aleš Ohrablo.
Petra Kolínská ze sdružení Wuchterlova poukazuje na finanční nereálnost projektu: "Vedení města dosud neví, jak bude výstavbu městského okruhu financovat. Na všechny dopravní investice (tedy i metro a rozvoj tramvajové sítě) plánuje v příštím roce vyčlenit 5 miliard korun, ale jen krátký úsek od Malovanky na Pelc-Tyrolku má stát 30 miliard. A už nyní město dluží okolo 33 miliard korun."
Zastupitelstvo MČ Praha 6 bude o velkých silničních stavbách na Praze 6 jednat v pátek 11. listopadu od 18. hodin v Základní škole Emy Destinnové, nám. Svobody 3/930.
Všechny důležité informace k požadavkům občanů jsou na: http://www.praha6.ecn.cz.
Přílohy:

Mýty a fakta
(formát PDF, 61 kB) Přidat názor Mýty a fakta o projektu Městský okruh v úseku Malovanka - Prašný most - Špejchar - Pelc-Tyrolka
Kontakt pro novináře:
Petra Kolínská
tel.: 776 55 20 22
petra·kolinska(zavinac)ecn·cz
- Dopis starostovi
24. 9. 2005 Názory: 2/přidat
Městská část Praha 6
Tomáš Chalupa
starosta
Čs. armády 23
160 00 Praha 6
Praha 24. září 2005
Věc: Výzva občanů ke svolání mimořádného zasedání zastupitelstva MČ P6 - k velkým dopravním stavbám na území Městské části Praha 6
Vážený pane starosto,
již téměř 1500 občanů naší městské části podepsalo - a další stále podepisují - námi iniciovanou výzvu, abyste svolal mimořádné zasedání zastupitelstva, které by jednalo pouze o koncepci dopravy a zamýšlených velkých dopravních stavbách ovlivňujících život obyvatel Prahy 6. Při předávání petičních archů jsme uvítali Vaše prohlášení, že jednání svoláte na dobu podvečerní, aby se ho mohli občané zúčastnit bez jakýchkoliv překážek.
I když se naše názory na výstavbu městského okruhu a staveb s ním spojených zřejmě zásadně liší, domníváme se, že máme stále důvod a příležitost o této věci jednat. Vážený pane starosto, spoléháme na to, že máte starost o kvalitu života občanů svěřené městské části. Nejde přece pouze o to, aby Praha byla dobře průjezdná pro individuální automobilovou dopravu, ale také o to, aby se ve Vámi spravovaném regionu jeho obyvatelům dobře žilo. Svolání mimořádného zastupitelstva v navrhovaných termínech proto považujeme za přirozenou reakci na naší výzvu.
S pozdravem,
Martin Vidlák
Wuchterlova o.s., Wuchterlova 16, 160 00 Praha 6
Aleš Ohrablo
EKO Břevnov, Anastázova 23/5, 169 00 Praha 6
Elena Dobiášová
Občanská iniciativa Letná - Bubeneč, Slavíčkova 11, 160 00 Praha 6
Jakub Votruba
Ochranné sdružení nájemníků Prahy 6, Charlese de Gaulla 9, 160 00 Praha 6
- Tisková zpráva 16. 9. 2005
Po jednání zastupitelstva čekají občané na rozhodnutí starosty Přidat názor
Tisková zpráva občanských sdružení EKO Břevnov, Wuchterlova, Občanské
iniciativy Letná - Bubeneč a Ochranného sdružení nájemníků Prahy 6.
V Praze dne 16. 9. 2005
Občané předali žádost o svolání mimořádného zastupitelstva a čekají, jak starosta rozhodne
V pátek 16. 9. předala občanská sdružení EKO Břevnov, Wuchterlova, Občanská iniciativa Letná - Bubeneč a Ochranné sdružení nájemníků Prahy 6 během jednání
zastupitelstva MČ Praha 6 starostovi Tomáši Chalupovi Výzvu ke svolání mimořádného jednání zastupitelstva.
Výzvu, která požaduje zejména pozastavení výstavby městského okruhu v úseku Strahovský tunel – Pelc-Tyrolka, podepsalo k dnešnímu dni 1250 občanů Prahy 6.
„Iniciátoři výzvy doufali, že zastupitelé vyjdou občanům vstříc a vyšlou na dnešním jednání jasný signál, zda jsou ochotni se zabývat negativními dopady městského
okruhu na Prahu 6 na samostatném jednání,“ komentovala zvolenou formu předání Petra Kolínská z občanského sdružení Wuchterlova.
Vetšina zastupitelů se však odmítla výzvou na dnešním jednání zabývat a rozhodnutí, zda bude mimořádné jednání zastupitelstva svoláno,
tak zůstává na rozhodnutí starosty městské cásti. Podle zákona o hl. m. Praze přitom (131/2000 Sb., § 60) svolává starosta zastupitelstvo
podle potřeby nebo pokud o svolání písemně požádá 1/3 zastupitelů.
„Věříme, že pan starosta vezme výzvu 1 250 občanů Prahy 6 vážně, a mimořádné zastupitelstvo svolá. Stavba za desítky miliard, která výrazně ovlivní životy mnoha
občanů i tvář Prahy 6, si zvláštní pozornost zastupitelů jistě zaslouží,“ komentuje dnešní výsledek jednání jeden z iniciátorů výzvy Martin Vidlák.
Signatáři výzvy požadují, aby zastupitelstvo Prahy 6
- požadovalo na hl. m. Praze pozastavení výstavby městského okruhu v úseku Myslbekova – Pelc-Tyrolka do té doby, než bude realizována výstavba silničního okruhu v jeho severozápadní části.
- požadovalo na hl. m. Praze urychlenou výstavbu severozápadní cásti silničního okruhu ve variantě, která méne zatíží centrální část Prahy 6 (dle oficiálních výsledků procesu EIA jde o trasu Ss).
- zajistilo dostupnost všech důležitých informací, které se týkají individuální automobilové dopravy na P6 a jejího vlivu na životní prostředí na webu Prahy 6 a v informačních kancelářích MČ Prahy 6
- zajistilo, aby projekty všech větších dopravních staveb byly v raném stádiu přípravy projednány s dotčenou veřejností.
Podrobnosti k problematice Městského okruhu na Praze 6 včetně alternativního návrhu řešení jsou k dispozici na http://praha6.ecn.cz.
Kontakt pro novináře:
Petra Kolínská
tel.: 776 55 20 22
e-mail:
petra·kolinska(zavinac)ecn·cz
- Tisková zpráva 14. 9. 2005
Tisíc občanů Prahy 6 požaduje svolání mimořádného zastupitelstva Přidat názor
Tisková zpráva občanských sdružení EKO Břevnov, Wuchterlova, Občanské iniciativy Letná - Bubeneč a Ochranného sdružení nájemníků Prahy 6.
V Praze dne 14. 9. 2005
Tisíc občanů Prahy 6 požaduje svolání mimořádného zastupitelstva MČ Praha 6
V pátek 16. 9. předají občanská sdružení EKO Břevnov, Wuchterlova, Občanská iniciativa Letná - Bubeneč a Ochranné sdružení nájemníků Prahy 6 během jednání zastupitelstva MČ Praha 6* starostovi Tomáši Chalupovi Výzvu ke svolání mimořádného jednání zastupitelstva.
Výzvu do dnešního dne podepsalo 1000 občanů Prahy 6. Výzvu podporuje také senátor zvolený za Prahu 6 Karel Schwarzenberg.
Signatáři výzvy požadují, aby zastupitelstvo Prahy 6
- požadovalo na hl. m. Praze pozastavení výstavby městského okruhu v úseku Myslbekova - Pelc-Tyrolka do té doby, než bude realizována výstavba silničního okruhu v jeho severozápadní části.
- požadovalo na hl. m. Praze urychlenou výstavbu severozápadní části silničního okruhu ve variantě, která méně zatíží centrální část Prahy 6 (dle oficiálních výsledku procesu EIA jde o trasu Ss).
- zajistilo dostupnost všech důležitých informací, které se týkají individuální automobilové dopravy na P6 a jejího vlivu na životní prostředí na webu Prahy 6 a v informačních kancelářích MC Praha 6
- zajistilo, aby projekty všech větších dopravních staveb byly v raném stádiu přípravy projednány s dotčenou veřejností.
S ohledem na obsáhlost a naléhavost tématu občané žádají, aby výše uvedené body byly projednány na samostatném mimořádném jednání zastupitelstva Městské části Praha 6, a to v termínu 11. října 2005 od 18 hodin nebo 18. října 2005 od 18 hodin.
Podrobnosti k problematice Městského okruhu na Praze 6 včetně alternativního návrhu řešení jsou k dispozici na http://praha6.ecn.cz.
*Iniciátoři výzvy předají podepsané archy výzvy panu starostovi Chalupovi v rámci bodu Dotazy a interpelace, který je zařazen na program jednání zastupitelstva jako pevný bod od 13 hodin.
Kontakt pro novináře:
Petra Kolínská
tel.: 776 55 20 22
e-mail:
petra·kolinska(zavinac)ecn·cz
Média:
- MF DNES, regionální příloha Praha, 8.2.2006
Ekologové nechtějí obří křižovatku
BŘEVNOV -
Stavba obří křižovatky na Malovance se musí zastavit. Tvrdí to lidé z občanského sdružení Ateliér pro životní prostředí a ohánějí se rozsudkem Městského soudu v Praze. Křižovatka je přitom klíčová pro městskou okružní dálnici od Strahovského tunelu až po Pelc-Tyrolku. Právník Petr Kužvart, který Ateliér zastupuje, tvrdí, že od počátku února mělo město stavbu křižovatky přerušit.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Ekologové nechtějí obchvat
Obří dálniční křižovatka na Malovance je podle advokáta Petra Kužvarta barbarskou stavbou
Břevnov - Stavba obří křižovatky na Malovance se musí zastavit. Tvrdí to lidé z občanského sdružení Ateliér pro životní prostředí a ohánějí se rozsudkem Městského soudu v Praze. Ta je přitom klíčová pro městskou okružní dálnici od Strahovského tunelu až po Pelc-Tyrolku.
„Je to nesmysl,“ oponuje pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.
Právník Petr Kužvart, který Ateliér zastupuje, však tvrdí, že od počátku února mělo město přerušit stavbu dálniční křižovatky v Praze 6.
„Vytváří se prostor pro odstranění nezákonnosti na straně ministerstva dopravy a také k opětovnému otevření diskuse o mimořádně zhoubné dopravní stavbě,“ tvrdí Kužvart.
Podle něj tato dálniční křižovatka přivede do blízkosti unikátního historického centra Prahy 120 tisíc aut denně.
„Nejde však jen o křižovatku, ale vůbec o celý městský okruh. To je ve skutečnosti dálnice, která spolu s dalšími čtyř- a vícepruhovými komunikacemi přivede do Prahy statisíce dalších aut,“ je přesvědčen zástupce sdružení.
Právník Kužvart dále uvedl, že 26. ledna městský soud zrušil nezákonné rozhodnutí ministerstva dopravy, jež protiprávně zamítlo řádné a včasné odvolání Ateliéru proti této stavbě. „Toto rozhodnutí vítáme, protože pomůže místním lidem se zbavit barbarské stavby, která ničí životní prostředí,“ dodal Kužvart.
Zástupci města tvrdí opak. „Oni to přehánějí, dělají z komára velblouda, a stavba této důležité komunikace se tudíž nezastaví, naopak pokračuje a bude pokračovat dál,“ zdůraznil radní Šteiner. Ten dále uvedl, že město zatím nedostalo písemně soudní rozhodnutí, a tedy nemá důvod provést nějaká zvláštní opatření. „Z toho, co je nám teď známo, se domníváme, že soud žádné stavební povolení nezrušil - ekologové jen klamou veřejnost,“ tvrdí Šteiner.
Podle průzkumu agentury Factum Invenio, který si nechala udělat radnice Prahy 6, podporuje stavbu křižovatky na Malovance téměř 60 procent obyvatel městské části.
***
* Jak na Malovance?
Obří dálniční křižovatka má stát zhruba 1,2 miliardy korun. Denně má Malovankou projíždět až 125 tisíc aut.
Křižovatka je součástí trasy městského okruhu k Pelc-Tyrolce. Stavba této trasy by měla být dokončena do roku 2010. Úsek Pelc-Tyrolka -Malovanka by měl stát až 30 miliard. Po jeho dokončení mají zmizet auta ze severojižní magistrály.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor: JAN ZIEGLER
Průzkum nebyl přesný
Břevnov - Průzkum veřejného mínění, podle kterého lidé podporují dálniční křižovatku Malovanka, nepovažujeme za přesný, uvedla Petra Kolínská z občanského sdružení SOS Praha.
Jak hodnotíte rozsudek Městského soudu v Praze, který podle vaší interpretace zamítl stavební povolení na křižovatku Malovanka?
Ten rozsudek se týká pouze dílčího stavebního povolení, a tedy ne celé stavby, ale to je bohužel problém. Máme totiž smutné zkušenosti z výstavby obchodního centra Eden ve Vršovicích, kde soud také vyjádřil částečný nesouhlas se stavbou, ale Eden přesto stojí, a to přestože mnoho lidí z okolí bylo proti. Radní pro dopravu Radovan Šteiner už vzkázal, že se stavba nezastaví, co vy na to?
To je přesně ono, naše zákony jsou nedokonalé, a tak umožňují stavebníkům, aby si dělali, co chtějí. To je velmi smutné.
Co vám nejvíc vadí na stavbě této křižovatky?
Přivede do centra Prahy, k samému kraji historického jádra, až 125 tisíc aut denně. Pro srovnání: nyní projíždí Malovankou jen necelých 40 tisíc aut za den.
Podle průzkumu agentury Factum Invenio podporuje stavbu křižovatky téměř 60 procent obyvatel Prahy 6, co vy na to?
Nemyslíme si, že je to úplně pravda. Navíc naši petici proti stavbě křižovatky na Malovance podepsalo 1500 lidí, zatímco v průzkumu se vyjádřilo celkem 2000 lidí.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor: (jaz)
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=033&r=mfpraha&c=429054
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=033&r=mfpraha&c=429073 http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=033&r=mfpraha&c=429076
- Zpravodajský server ČTK České noviny
, 4.2.2006
"Sdružení: Praha by měla přerušit přestavbu křižovatky v Praze 6"
PRAHA - Pražský magistrát by měl podle ekologického sdružení Ateliér pro životní prostředí přerušit od února přestavbu křižovatky Malovanka v Praze 6. Podle dnešních informací sdružení zrušil správní soud platnost stavebního povolení. Zástupci magistrátu o soudním sporu nevědí.
Přestavba křižovatky blízko vyústění Strahovského tunelu z úrovňové na mimoúrovňovou začala loni v květnu. Ekologičtí aktivisté tvrdí, že se kvůli nové křižovatce zvýší počet vozidel v obytných čtvrtích šesté městské části. Zástupci města ale trvají na tom, že bude přínosná.
Ateliér pro životní prostředí ČTK sdělil, že správní soud zrušil rozhodnutí ministerstva dopravy, podle kterého se sdružení proti stavbě odvolalo pozdě. Magistrát by měl nyní zajistit přerušení stavebních prací a ministerstvo by mělo odvolání v plném rozsahu projednat, uvedlo sdružení.
Město, dodavatel stavby, ani stavební dozor neví o tom, že by běžel nějaký soudní spor, řekl dnes ČTK ředitel magistrátního odboru městského investora Jiří Toman. Také radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS) sdělil, že to slyší poprvé.
Nová křižovatka za více než miliardu korun dovolí využít plnou kapacitu Strahovského tunelu a tunelu Mrázovka. Bude součástí vnitřního automobilového okruhu metropole, který má na severozápadě pokračovat tunely pod Letnou a Stromovkou ke křižovatce Pelc-Tyrolka. Stavební práce na křižovatce mají skončit v listopadu příštího roku.
Autor: ČTK.
http://www.ceskenoviny.cz/domov/praha/index_view.php?id=171057
- Večerník Praha, 30. 9. 2005
Dejvičtí: Tunely teď nechceme!
Dejvičtí: Tunely teď nechceme!
PRAHA - Občanská sdružení Prahy 6 sepsala petici, v níž požadují svolání mimořádného zastupitelstva k výstavbě vnitřního silničního okruhu. Pokud jim starosta nevyhoví, chtějí se obrátit na zastupitelskou opozici.
Večerník Praha - 30.9.2005
Nejpozději do dnešního dne chtějí znát občanská sdružení termín, kdy by se mělo konat mimořádné jednání zastupitelů k chystané výstavbě rychlostní silnice městského okruhu od Strahovského tunelu na Pelc Tyrolku v podzemí pod Letnou.
"Když se starosta nevyjádří, obrátíme se na opoziční zastupitele," řekla VP Petra Kolínská z občanského sdružení SOS. Podle Kolínské lidem vadí, že by měl být nejdříve dostavěn úsek od Strahovského tunelu po Pelc Tyrolku a až potom vnější městský okruh.
"Kdyby se tak stalo, tak by to dopravu z Dejvic nejen neodvedlo, ale naopak by ještě zesílila. To by podstatně zhoršilo kvalitu vzduchu i zvýšilo již tak vysokou hladinu hluku," uvedla.
Občanská sdružení proto sepsala petici, která požaduje, aby se rychlostní silnice stavěla později než vnější okruh. "Dodnes ji podepsalo přes patnáct set lidí," sdělila Kolínská.
Radnice dostala petici 16. září. Starosta Tomáš Chalupa uvedl, že se s peticí chce důkladně seznámit, a teprve pak rozhodne, zda mimořádné zastupitelstvo svolá či nikoli. "Pokud bude jednání svoláno, pak chceme, aby to bylo v podstatně větší místnosti, než je radniční zasedačka. Určitě přijde hodně lidí," dodala Kolínská.
VLASTIMIL RÁDL
http://www.vecernikpraha.cz/zpravy/kolinska_petra_dejvice050930.html/a>
- MF DNES, příloha Praha, 20. 9. 2005
Začala stavba křižovatky u Malovanky
MF DNES, 20.9.2005 Praha - strana 1
Začala stavba křižovatky u Malovanky
Praha Dělníci už začali pracovat na stavbě důležité mimoúrovňové křižovatky u Malovanky. Ta v budoucnu zabrání tomu, aby auta vyjíždějící ze Strahovského tunelu projížděla ulicemi Prahy 6 a 7, ale umožní jim pokračovat dál několika tunely až na pravý břeh Vltavy.
Dopravní odborníci se shodují v tom, že další úsek městské okružní dálnice mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou pomůže ucpaným ulicím. "Oddechnou si lidé na Letné a v Holešovicích. Především v ulicích Veletržní a Milady Horákové bude jezdit méně aut, to znamená i méně hluku a škodlivých zplodin," řekl šéf dopravního výboru pražského zastupitelstva František Laudát (ODS).
S tím souhlasí i ředitel Ústavu dopravního inženýrství Ladislav Pivec. "Jakmile bude dokončen celý městský okruh kolem vnitřní Prahy, zlepší se životní prostředí také v ulicích v centru," dodal.
Stavba městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Malovankou má však i protivníky. Některá občanská sdružení žádají její pozastavení nejméně do doby, než bude hotový vnější silniční okruh na severozápadě Prahy. "V petici nás podpořilo více než dvanáct set lidí," řekla Petra Kolínská ze sdružení Wuchterlova. Podle ní i dokumenty města uvádějí, že nejdříve by měl být postaven vnější dálniční okruh pro tranzitní dopravu a teprve pak městský, protože jinak hrozí zácpy v ulicích.
"I když u Malovanky se už začaly dělat průzkumné vrty, neznamená to, že městský okruh bude dřív dokončen. Povede v tunelech, a jeho stavba tak potrvá déle než dálnice mezi Ruzyní a Suchdolem," tvrdí pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.
Autor: (jaz)
copyright: MAFRA a.s. - MF DNES - iDNES
- MF DNES, příloha Praha, 20. 9. 2005
Radní Šteiner: Okruh pomůže centru Prahy
MF DNES, 20.9.2005, Praha - strana 3
Radní Šteiner: Okruh pomůže centru Prahy
Praha Pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS) uvedl, že po dokončení dalšího úseku městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Malovankou se výrazně uleví centru hlavního města, protože se podstatně omezí provoz na Severojižní magistrále.
* Už je jasné, z čeho hlavní město zaplatí trasu městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Malovankou?
O tom by mělo být jasno na konci roku. Tehdy vyhodnotíme studii společnosti Atkins, která navrhuje několik způsobů financování této stavby. V úvahu však přicházejí tři možnosti, zaprvé pomocí městských dluhopisů, tak jako v případě stavby tunelu Mrázovka, zadruhé pomocí úvěrů z Evropské investiční banky a zatřetí pomocí systému PPP, tedy spolupráce města se soukromou společností. To nám však zatím neumožňují platné zákony.
* Měl by na stavbu městského okruhu přispět i stát?
My o to průběžně usilujeme a již sociálnědemokratická vláda Miloše Zemana v roce 2002 slíbila, že městu peníze dá. To se však nestalo, tak jsme tunel Mrázovka a novou silnici k Barrandovskému mostu zaplatili jen z městských peněz.
* Pomůže trasa mezi Pelc-Tyrolkou a Malovankou centru Prahy?
Určitě, pak budeme moci omezit provoz na Severojižní magistrále, kde sto tisíc aut denně dusí centrum hlavního města. Také bude možné upravit režim provozu na vltavských nábřežích, aby i tam nejezdilo tolik aut jako nyní.
* Proč město prosazuje stavbu okružní dálnice kolem metropole mezi Ruzyní a Březiněvsí v kratší trase J přes Suchdol?
Protože je z dopravního hlediska nejvýhodnější. Ten okruh by měl kromě tranzitní dopravy na sebe stáhnout i auta, která jedou mezi okrajovými částmi města, například ze Severního na Jihozápadní Město, a která nyní tvoří zácpy v pražských ulicích. Další důvod je ten, že jiná trasa než přes Suchdol není možná. Severní varianta přes střední Čechy, kterou propagují některá občanská sdružení a suchdolská radnice, se nemůže postavit, protože odporuje zákonu o jaderné bezpečnosti.
Autor: (jaz)
copyright: MAFRA a.s. - MF DNES - iDNES
- Právo, 15. 9. 2005
Občané: Zastavte výstavbu okruhu
Datum: 17.09.2005
Autor: (teč)
Zdroj: Právo
Strana: 17
Občané: Zastavte výstavbu okruhu
PRAHA - Pozastavení budování městského okruhu v úseku Myslbekova-Pelc-Tyrolka do doby, než bude hotový silniční okruh v jeho severozápadní části, žádají občanská sdružení Prahy 6 a 7. Včera své stanovisko přednesla zastupitelstvu Prahy 6 s tím, zda by se problému mohli místní politici věnovat na mimořádném zasedání. Svá slova podepřela peticí s 1250 podpisy. Petra Kolínská ze sdružení Wuchterlova řekla Právu, že dokonce dokumenty města uvádějí, že nejdříve by měl být v provozu vnější okruh a přesto se má vnitřní začít stavět dřív.
"To se dobývají do otevřených dveří. Lhůta stavby městského okruhu je kvůli raženým tunelům delší než u silničního. Nemusí se bát, že když se kopne do země, něco hrozí," uvedl radní Radovan Šteiner (ODS).
Sdružení si přejí i urychlenou výstavbu právě severozápadní části silničního okruhu, a to ve variantě, která méně zatíží centrální část Prahy 6. "Pokud petice splní ustanovení zákona, bude o věci zastupitelstvo jednat," uvedl starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa (ODS).
- Právo, 15. 9. 2005
Varianta J je nebezpečná, neekologická a drahá
Datum: 15.09.2005
Autor: (cie)
Zdroj: Právo
Strana: 13
Varianta J je nebezpečná, neekologická a drahá
MÍSTOSTAROSTA SUCHDOLA PETR HEJL (SOS) ŘEKL V ROZHOVORU PRO PRÁVO:
* Léta stojíte proti variantě J silničního obchvatu mezi Ruzyní a Březiněvsí, která v tunelu protíná Suchdol. Co jí vytýkáte?
Za prvé je nebezpečná. Tunelové úseky Suchdol, dvouúrovňový most, tunely Zámky a přivaděč Rybářka nevyhovují EU normě o bezpečnosti v tunelech. Je strategicky nevhodná. Posouzení prof. Lehovce z ČVUT uvádí, že projektované uskupení dvouúrovňových tunelů a mostu je z provozního a uživatelského hlediska velmi nevhodné. Lze konstatovat, že dokumentace ve značné míře respektuje národní standardy a směrnici Evropské komise a rady.
Za druhé je neekologická. Stanovisko MŽP doporučuje z hlediska vlivů na životní prostředí variantu Ss, kterou považuje v dlouhodobém horizontu za vhodnější. Varianta J je v něm označena za krajní řešení, jehož realizaci lze připustit v případě, že projednání územního plánu vyloučí možnost realizace varianty Ss.
A za třetí je extrémně drahá a nefinancovatelná z EU. Podle investora jsou aktuální náklady trasy J 28 mld. Kč, přičemž ředitel ŘSD označil sumu 22,5 mld. Kč za hranici přijatelnosti trasy J. Náklady varianty Ssb, což je dálniční okruh s mostem za Řeží včetně samostatného mostního spojení Prahy 6 a Prahy 8 z Podbaby do Bohnic, jsou dle ŘSD 22 mld. Kč.
* Ano, investor připouští, že jiné řešení je z pohledu ochrany životního možné, ovšem kvůli jadernému reaktoru v Řeži variantu Ss realizovat vůbec nelze...
Ochranné pásmo v Řeži tvoří oplocení areálu a je značně protáhlé, takže vzdálenost od reaktoru k železniční trati Praha-Děčín hned za plotem a vltavské říční cestě je 3x menší než ke koridoru trasy Ss na severním okraji. Je s velkou pravděpodobností možné plot o několik desítek metrů posunout, pokud by to bylo nutné, a rozšířit prostor pro optimální umístění komunikace tak, aby se pásma dálnice a reaktoru neprotínala.
* Argumenty, že varianta Ss odporuje zákonu o jaderné bezpečnosti, nepočítá s ní územní plán, je neuskutečnitelná, podle vás nedostačují?
Přestože měl investor za úkol prověřit optimální přechod trasy Ss v blízkosti ÚJV v Řeži, doposud tak neučinil. SÚJB ve svém vyjádření konstatuje, že ochranná pásma komunikace a jaderného reaktoru se nesmějí křížit! Trasu Ss nevylučuje. Varianta Ss je v konceptu plánu VÚC Pražského regionu, J není ve schváleném uzemním plánu obce Zdiby a je v rozporu s nadřazeným stále platným plánem VÚC Pražské středočeské aglomerace, v němž je trasa S, a to odporuje stavebnímu zákonu.
* V čem je podle vás varianta Ss výhodnější?
Je podstatně levnější, má menší provozní náklady, nekoliduje s koridory ruzyňského letiště, neslučuje tranzitní a městskou dopravu, je ekologičtější, na rozdíl od trasy J nezavádí těžký mezinárodní a vnitrostátní tranzit na území Prahy a hlavní město před ním chrání.
* Připomínky jste vznesli také k dvoupatrovému mostu přes Vltavu. O jaké jde?
Dle vyjádření ing. Tvrzníka, autora řady mostů, je patrový most velmi nevhodně navržen. Nosná konstrukce se vymyká zásadám mostního stavitelství, a proto je neekonomická s mnohem vyšší spotřebou oceli. Most je nebezpečný i svou dvouúrovňovou koncepcí, ze spodního patra není prakticky možný únik, kromě schodiště na obloucích mostu 80 m nad vodou.
Foto popis|
NEWTON Information Technology, s. r. o. Copyright (c) 2003
Zdrojem zpráv je PRÁVO, BORGIS, a.s. Copyright (c) 2000 - 2003
|